www.tilft.dk
venligst Mil Jan Wind
Præstbrovej 2 Agersted
Dronninglund 9330
Tlf. 42 10 1730
Mere af Jesus på www.41F8.com

www.her er.dk disse tekster

29. april
- En kamp for at kunne tro - og så en kamp for at kunne leve efter "det, vi tror". Fri mig fra det tunge, som jeg ikke kan bære!
"Ret din opmærksomhed mod MIG, ikke mod hvad eller hvordan jeg vil gøre eller handle, men mod mig selv! Så skal alt det andet gives dig som gave. Og du vil erfare, hvad du læser i Matt.l1:28-30, at "mit åg er gavnligt".
Luk ikke op for tvivl eller mistillid - overlad alt dit til mig, så griber jeg ind."

APRIL 28. 2013 kL. 21:43 fra oversættelse af bøgerne:
Det blev til April 30. 2013 kl. 6:47 før, at jeg bringer dette:

VAREHUSE MED HELBREDELSE
Jeg lad mærke til at Jesus havde fået et plaget udtryk i øjnene. Jeg spørger: "Jesus, hvad er der?"

"Se, barn!"

Han pegede med hånden på en bygning, hvor jeg så en stor åbning. Fra åbningen kom herlighed og kraft - bølge efter bølge med kraft - strømmende ud fra den.
Jeg spørger Ham igen: "Jesus, hvad er der?"

"Barn, ser du helbredelserne i disse lagerhuse?" "Ja, Herre."
"Alle disse velsignelser venter på Guds folk."

Lidelserne i dette liv er meget tragiske. Der er megen sygdom, skrøbelighed og fysiske lidelser, deformitet og lignende plager, som folk lider under her!
Du ser det overalt. Bare gå frem og tilbage i korridorene på et hvilket som helst sygehus eller større lægecenter. Besøg afdelingen for smitsomme sygdomme, de psykiatriske afdelinger, intensiv modtagelse, skadestuerne og alle andre steder, som behandler mennesker med frygtelige smerter og ulidelige fysisk og mental pine.
Sygdom er et resultat af Adam og Evas syndefald i Edens have. Det er en af syndens konsekvenser. Mange betragter sygdom som en plage, en tragedie for menneskeheden eller slet og ret en del af en normal tilværelse. I virkeligheden er det en forbandelse fra Satan.

HELBREDELSE I HIMMELEN
Behovet for helbredelse er overvældende
Sygdom er en fordærvelse af Guds vilje. Det er et unaturlig element i Guds husholdning. Det stammer ikke fra Gud; det kommer ikke fra Himmelen. Synd kommer fra en ond kilde, ikke fra en god kilde.
Når vi kommer til Himmelen, vil al sygdom, skrøbelighed og lidelse være borte for altid. Paulus skrev om den endelige genløsning af vores legeme:

Romerne 8:18. For jeg er overbevist om at lidelserne i den nuværende tid er for ingenting at regne sammenlignet med den herligheden som skal blive åbenbart på os.
19. For skabningens inderlige længsel venter og stunder efter åbenbaringen af Guds barn.

Den værste fysiske lidelse som er mulig i dette livet er ikke værd sammenligning med den overmåde vidunderlige herlighed som kommer herefter.
I Himmelen vil vi have en fuldkommen krop, og vi vil hvile i Kristus aldrig mere opleve smerte eller fysisk plage. Alligevel ønsker Han også, at vi bliver helbredet nu. Et af Guds navn i Bibelen er Jehova Rafa, som betyder "Herren, vor Helbreder." Gud indgik en speciel helbredelsespagt med sit folk. Han lovede Israel:

Andre Mosebog 15:26. Han sagde: "Hvis I lytter nøje til Herren vor Guds røst, og gør det som er ret i Hans øjne, hvis I lægger øret til Hans bud og holder alle Hans love, da skal Jeg ikke lægge på jer nogle af de sygdommene som Jeg lagde på Ægypterne. For Jeg er Herren, Han som helbreder Jer."

Selv om sygdom er en del af syndens forbandelse, har Jesus fjernet forbandelsen for troende, da Han sonede synden. Sårene og slagene Kristus led under, betalte prisen for synden. Han blev vor Frelser. Men Hans lidelse gjorde mere end bare at betale for synd: den etablerede og legaliserede Jesus til Helbreder!'

Esajas 53:5. Men han blev såret for vore Overtrædelser, knust for vor brødres Skyld; os til fred kom Straf over ham, vi fik Lægedom ved hans Sår.

Første Peter 2:24. Han [Jesus] som Selv bar vore synder på Sit eget legeme op på træet, for at vi, døde fra synderne, skulle leve for retfærdigheden - ved Hans sår blev I lægt

HELBREDELSERNE SKER NU
Kristi helbredelsestjeneste ophørte ikke da Han blev taget fra disciplene og op i Himmelen. Apostlenes Gerninger er en fortsættelse på "alt det Jesus begyndte både at gøre og lære" (Ap. G. 1:1.)
Da Jesus var her på jorden, skabte Han et forbillede på en helbredelsestjeneste og lærte at helbredelse er en del af Guds riges velsignelser. Før Han vendte tilbage til Faderen, instruerede Jesus de troende om at gå ud og helbrede de syge. Han sagde:

Markus 16: 17. Men disse Tegn skulle følge dem, som tro: I mit navn skulle de uddrive onde Ånder; de skulle tale med nye Tunger;
18. de skulle tage på Slanger, og dersom de drikke nogen Gift, skal det ikke skade dem; på syge skulle de lægge Hænder, og de skulle helbredes."

Jesus sagde også til os:

Johannes 13:13. hvad som helst I beder om i mit navn, det skal Jeg gøre, så Faderen skal blive herliggjort i Sønnen.
14. Dersom I beder om noget i mit navn, skal Jeg gøre det.
15. Hvis I elsker Mig, så hold Mine bud.

Jesus forlod os lige så pludseligt som Han kom, og jeg gik igen sammen med engelen blandt varehusene. Jeg tænkte: "Så mange varehus, så stort et lager, Herre."
Jesus talte igen til min ånden: "Barn, når du beder for nogle på jorden, så bede for dem i mit navn. Husk at det ikke er dig som helbreder - det er Mig. bede mig om at helbrede et øje eller en fod, og Jeg vil gøre det. Bed mig om at rette misdannede lemmere ud eller helbrede syge kroppe og Jeg vil helbrede dem.
Alt du vil at Jeg skal gøre, beder du bare om i Mit navn og Jeg vil gøre det. Jeg har løsningerne, de ligger og venter i disse varehuse."
Jesus lagde vægt på at velsignelserne i varehusene var både til Hans folk og til Syndere på jorden. Jeg bemærkede, at Han også sagde, at det meget snart ville komme et skred af helbredelser i verden.
Jeg tænkte på helbredelserne, som allerede sker på jorden, og jeg tænkte: "Herre, hvor vidunderlig flink, du er til at reparere vore legemer!"
Når vi bliver ældre, begynder vores legemer at blive nedslidte eller forfalder. Dette er en naturlig følge af synden, og vi vil aldrig blive fuldstændig fri for disse konsekvensene. Men Gud ønsker ikke at vi skal tilbringe vore år med at være sengeliggende og ineffektive. Han vil bevare os aktive og produktive. Jesus døde for, at vi kunne være hele mennesker.
Jesus Kristus, Guds Søn, udøste sit blod, for at vi kunne blive frelst fra helvedet. Når vi tror at Jesus Kristus er Guds Søn, får vi håb. Vore sjæles håb er i Jesus. (Han ønsker, at vi har tillid til Ham. Derfor kan vi bede for de syge.)
Jesus Kristus led for at tilvejebringe helbredelse for vores sjæl og legeme. Som menneske er vores privilegium, vores velsignelse og vort håb, at være raske og friske, og få del i Jesus. Han er både håbet for vort fysiske velvære, og for livet.
Kære kristne ven, det findes varehuse med velsignelser i Himmelen, der ligger og venter på en bøn, også på din bøn. De ligger klar til levering, når Guds børn beder om det - Jesus kommer og leverer!
Da Han var på jorden, sagde Herren:

Johannes 14
1. "Eders Hjerte forfærdes ikke! tror på Gud, og tror på mig!
2. I min Faders hus er der mange Boliger. Dersom det ikke var så, havde jeg sagt jer det; thi jeg går bort for at berede eder Sted.
3. Og når jeg er gået bort og har beredt jer Sted, kommer jeg igen og tager jer til mig, for at, hvor jeg er, der skulle også I være.
4. Og hvor jeg går hen, derhen vide I Vejen."

Stedet Han gør i stand, er i Himmelen. Det er et smukt sted med mange smukke ting.
Både når jeg gir mit vidnesbyrd i denne bogen og når jeg snakker om Himmelen, bliver min sjæl begejstret ved tankerne over dette sted. Tak Gud for de skønne Ord Han har givet til os, som er Hans børn!

KAPITEL 5
HIMMELENS ORDEN
Himmelen er et travlt sted. Den er fyldt med aktivitet og begejstring. Englene er altid i gang med noget, de er altid optaget med nyttige, stræbsomme opgaver.

26. april
"Tag hvert øjeblik af min hånd. Løgneren vil friste jer til at "behage" jeres egne tilbøjeligheder. Vend jer fra ham, så han ikke får lov at besmitte jer, det giver kun smerte på smerte.!
Alt hvad I gør mod andre, gør I mod mig. Husk: på mit ord og i mit navn og på mit ansvar. Jeg elsker at virke i og igennem jer med min kærlighed.
Våg og bed, djævelen er snedig; han begynder med gennem tanker og indskydelser at virke på følelserne. Så snart I mærker utilfredshed i jeres sind, så kald på mig, frasig jer og forsag al utilfredshed, befal i Jesu Navn over mørkets ånder. Lad dem ikke beklage og ynke jer, vend jer fra dem! Vær trygge, I er i min Kærlighed!
Lyt til mig, jeg har Livet, thi jeg er livet!"

27. april
", vær ikke ængstelig fordi du ikke slår til; når du er magtesløs, kan jeg komme til! Frem for alt gør dig ikke hård for at kunne klare opgaven. Djævelen gør alt, hvad han kan, for at få dig til at gå i egen kraft.
Stolthed og egenvilje er midler, han bruger for at få forsøget til at ende i fortvivlelse.
Vær oprigtig og ydmyg over for mig, sig nej til stolthed og egenvilje, så kan JEG gribe ind!
Lær af mig, thi jeg er sagtmodig og ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle (Matt. 11:29).
Drag ikke dine hænder bort fra mig. Jeg elsker dig og vil aldrig slippe dig!
Bliv ikke bange, når du ser dine "selvmotiver" til gode gerninger, men vend dig til mig og kast det afskyelige fra dig!"

28. april
"Jeg har omsorg for jer - for dig og for alle. Min kærlighed foretrækker ingen frem for andre og ikke alle frem for en. Den forener dem, jeg elsker, fordi den når andre gennem den ene og den ene gennem andre.
Jeg elsker jer en for en!
Jeg døde for den ene - for at alle skal få Liv.
Jeg søger den ene, til jeg finder - for at alle skal frelses.
Hvor som helst du søger min Kærlighed, vil du finde den og møde den personligt."

29. april
- En kamp for at kunne tro - og så en kamp for at kunne leve efter "det, vi tror". Fri mig fra det tunge, som jeg ikke kan bære!
"Ret din opmærksomhed mod MIG, ikke mod hvad eller hvordan jeg vil gøre eller handle, men mod mig selv! Så skal alt det andet gives dig som gave. Og du vil erfare, hvad du læser i Matt.l1:28-30, at "mit åg er gavnligt".
Luk ikke op for tvivl eller mistillid - overlad alt dit til mig, så griber jeg ind."

30. april
- Jesus, om dog din Kærligheds And må forene dine børn. "Der findes intet andet, der kan forene mennesker. Men mine børn tror, at det er deres kærligheds-følelser. det beror på, derfor kommer de til kort.
Den, som lader sig elske af mig, er den som elsker: genelsker og min kærlighed vil mærkes af dem omkring ham!"
l. maj
- Lad mig komme dybere ind i dit samfund, Herre, derind hvor jeg kan bede i dit Navn. "Er det mit samfund, du længes efter i rigere mål, eller er det bønhørelserne - frugterne deraf?"

2. maj
- Hvorfor står det så sløjt til med os, dine børn? -
"Mine børn er optaget af, hvad de kan få - eller hvad de kan gøre. men ikke af AT VÆRE!
Min omsorg er vigtigere for jer end mit samfund. Derfor er mine børn en tiggende skare i stedet for en takkende skare - klagende i stedet for lovsyngende.
Mål og vej ikke selv, men overlad vægt og mål til mig, det gælder både åndeligt og timeligt.
Bed om min Ands vejledning, når I læser Ordet. Lad det føre jer ind i erkendelsens og erfaringens samfund med mig, der skal I erfare, at de undere sker, som jeg har forjættet og som I længes og tørster efter - og oftest forgæves, fordi I vil have i stedet for at være.
Søg mig, og mit skal gives. Forkynd mig, og mit skal følge!"

3. maj
"Ingen selvanstrengelse kan føre dig nærmere til mig, eller give dig hvilen i mig - heller ikke til opgivelse af dig selv og dit eget.
Giv op over for mig, slip og giv mig lov - så kan jeg gribe ind.
Tro er ikke krampetrækninger, men tillid. Tænk ikke på, hvad du skal, men overlad det til mig. Vær stille.
Når du føler dig fattig, så husk, at jeg er rig!"

4. maj
- Jesus, led os ind i det samfund med dig, hvor det ikke er det synlige og ydre, der spiller nogen rolle, men alene
DIG! "Det er ad den vej, jeg fører jer. Jeg knytter hjertebånd mellem jer og mig.
Jeg renser mig et ejendomsfolk, hvor min tro bor i levende hjerter. Jeg løser bånd, som vil hindre brudefærden. Valget sker nu i det skjulte, for at det kan blive åbenbart i rette tid.
Ingen kan tjene to Herrer. Korsets vej er Sejrens vej!
Jeg renser og underviser gennem erfaringer. Den, som ydmygt vedkender sig, hvad erfaringerne lærer ham, han hører min røst og ser ind i mit væsen.
Den, som vil dække sig selv, vokser i uvidenhed. Den, som er af Sandhed, hører min røst!
Den ydmyge giver jeg nåde."

5. maj
"Lad jer ikke binde af mennesker, heller ikke af tankeforestillinger, men hav i alle forhold tillid til MIG.
Kald på mig, sig mit Navn, jeg hører altid, når mit Navn nævnes."

6. maj
"Det er den levende gren, der renses. (Johs. 15:2). Men alt for mange ønsker ikke at renses.
De prøver at skjule sig, som Adam gjorde det - at undskylde sig med den synlige, den ydre, påviselige årsag til fald eller undvigelse.
De bliver usande, urene.
Den, som begærer at se og kende mig, kommer også til at se sig selv, for jeg tager hans hånd og viser ham, hvad han skal se.
Jeg er kommet - og jeg kommer stadig til jer."

7. maj
"Når I er svage, er jeg stærk. Se ikke på jer selv, ikke efter om I har tilstrækkelig styrke, men se op til MIG.
Tag ikke jeres tillid fra mig. Vend jer fra jer selv til mig. Husk, at glæden ligger ikke i at tilfredsstille JEG'et, men at nægte det tilfredsstillelse; jeg kan ikke komme til at give jer, hvad I selv prøver at forskaffe jer.!
Bed om hvad I behøver, jeg giver gerne! - Lad ikke stolthed hindre jer i at modtage min hjælp."

8. maj
- Så kommer det da hverken an på den, der planter, eller på den, der vander, men på Gud, som giver vækst.
(l. Kor. 3:7)
"Når I planter og vander efter min anvisning, så gør det: fordi… ikke: for at. . . !
Grenen bærer frugt, fordi træets livssaft strømmer igennem den, ikke for at tilfredsstille træet eller sig selv.
Lad ingen berøve jer jeres krone: den rene glæde i mit samfund, den evige frelsesglæde!"

fra i går.

21. Og nu: Man ser ej lyset, skygget af mørke Skyer, men et Vejr farer hen og renser Himlen,
22. fra Norden kommer en lysning. Over Gud er der frygtelig Højhed,
23. og den Almægtige finder vi ikke. Almægtig og rig på Retfærd bøjer han ikke Retten;
24. derfor frygter mennesker ham, men af selv kloge ænser han ingen.
Job 38
1. Så svarede Herren Job ud fra Stormvejret og sagde:
2. "Hvem fordunkler mit Råd med ord, som er uden Mening?

Job 20:4. Ved du da ikke fra Arilds Tid, fra Tiden, da mennesket sattes på Jorden,
5. at gudløses Jubel er kort og vanhelliges Glæde stakket?
6. Steg end hans hovmod til Himlen, raged hans hoved i Sky,
7. som sit skarn forgår han for evigt, de, der så ham, siger: "Hvor er han?"
8. Han flyr som en Drøm, man finder ham ikke, som et nattesyn jages han bort;
9. øjet, der så ham, ser ham ej mer, hans Sted får ham aldrig at se igen.