www.tilFT.dk fra www.41f8.com

af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold.

13 Juli 2013 Kl. 17:48

Juli 13 2013 Kl. 9:11 WW Paganinni og "Jeg elsker kun dig"

Paganinni var en violinist, som havde brugt en masse tid på at sætte sig ind i violinens magi.
Han kunne spille virtuøst på en streng, og mange har gjort ham kunsten efter, (både før og efter), I Danmark har vi f eks dem, der kan spille på en sav.
Men ligesom Paganninni kender sine strenge, således kender jeg efter 40 års inderlig beskæftigelse med Ordet, Guds Ord.
Der er en begyndelse, hvis man vil være virtuos, man skal kende de rene toner, ligesom med ordet, man skal bruge de rene ord.

Åbenbaringen 2
1. Skriv til Menighedens Engel i Efesus: Dette siger han, som holder de syv Stjerner i sin højre hånd, ham, som vandrer midt imellem de syv guldlysestager:
2. Jeg kender dine Gerninger og dit Arbejde og din udholdenhed, og at du ikke kan fordrage de onde; og du prøvede dem, som kalde sig selv Apostle og ikke er det, og du har fundet, at de er Løgnere;
3. og du har udholdenhed, og du har døjet ondt for mit navns skyld og er ikke bleven træt.
4. Men jeg har det imod dig, at du har forladt din første Kærlighed.
5. Kom derfor i hu, hvorfra du er falden, og omvend dig, og gør de forrige Gerninger; men hvis ikke, da kommer jeg over dig, og jeg vil flytte din lysestage fra dens Sted, hvis du ikke omvender dig.
6. Dog, dette har du, at du hader Nikolaiternes Gerninger, som også jeg hader.
7. Den, som har øre, høre, hvad Ånden siger til Menighederne! Den, som sejrer, ham vil jeg give at æde af Livets Træ, som er i Guds Paradis.

Jeg har hele mit liv, selv nu og for nylig, brugt megen tid, på at undersøge om andre er Apostle eller ej.
Om deres musik er med ægte rene toner eller blot er en samling med falske toner.
Senest gik det ud over nogle åbenbaringer, som stammer helt tilbage fra begyndelsen af 1800 tallet, og som har inviteret mange til at søge efter mere kundskab i frimurerlogerne.
Med det kendskab jeg har kan man se at begreber og opbygningen af Mormonkirkens grene og stave, direkte stammer fra hendes falske beskrivelse af Skoler i Himlen.
Så ja, der er Apostle derude et sted, som lyver, helt bogstaveligt. Det bedste, som de har lært. De tror selv på det, og de lyver så godt, at vi andre også har let ved at tro på det.
Så samlet set, så ender afsløringen af deres falske Profet og deres falske Apostle, som fortsat uddeler falske skrifter, som ikke er fra Gud, med at blive kasseret, i den grad, at Mormonkoret helt mister sit navn.

Det hele er en "ommer"

Vi kender det fra De Homosexuelles kamp for at få retten til at være ligeværdige, indenfor ægteskab og kærlighed, og i kirken.
Gud elsker dem, siger de bare. Den Katolske Kirke har haft den kamp, og der skulle 2 paver til på samme tid, I dag har vi det umuligt, en situation: Hvor der er 2 paver, som mener det samme, som kæmper for det samme, som betragtes som overhoved for en og samme kirke. Som ved Guds hjælp jager de homosexuelle præster ud af kirken.

Godt klaret Gud, godt tænkt, godt planlagt, vel udført.

At blive en som Gud elsker, er at komme Ham nær.
Da Israel begyndte sin vandring, sin flugt fra Ægypten, var der 800.000 voksne mænd + kvinder og børn, over 2 millioner kan man med rimelighed sige.
Jeg elsker kun dig: Sagde Gud til Israel, som netop havde fået deres navn efter at en mand, Israel, havde kæmpet en hel nat med Gud, og sejret.
Der skal en lang kamp til, en lang alenekamp med Gud til, før man er elsket.
En kamp meget lig den, som børn og forældre slås.

Gud vil godt gøre os voksne. Han er vores Far. Men vi skal opføre os ordentligt, lære at elske og respektere hinanden, ikke lyve for hinanden osv.
Ellers så er det: "UD af Paradiset" UD for at dø.
Kan vi vælge rigtigt, dvs, bruge den kundskab vi har, efter at Adam og Eva spiste af Kundskabens Træ til at kende forskel på Godt og Ondt, Ja vælger vi: "Det Gode" så bliver vi belønnet med det gode. Sår vi den ond sæd, så straffes vi med det onde. Sandheden gør ondt, og forbryderen sættes måske i fængsel, med Gud som Dommer, er der ingen pladsmangel, ingen kvoter, der er plads til dem, der omvender sig, og som får tilgivelse, de kommer i Paradiset. De andre: Løgneren, de kommer ikke ind. Snyder de sig alligevel ind, bliver de smidt ud igen. Ligesom de Homosexuelle præster.
Man kan godt være venner, Jesus havde 12 Apostle, som nære venner, og da Jesus forlod dem, og skabte en ny åndelig Kirke, stak Apostlene af i hver sin retning.
Men i dag er de samlet igen.
Elias og Elisa, var venner hele livet, og er stadig sammen, som de bedste venner, nu mere end 3000 år efter.
Abraham og Sara er stadig sammen, Alle de familier som kender til og so er født på ny: Er stadig samlet, som en stor familie. Og lever og synger sammen i Paradiset.
Sandheden er værd at leve for, at kæmpe for, er værd at tage imod.

Og med den, starter en ny dag. Fugle synger, som familierne i Paradiset. Himlen kommer nær.
Vil det ikke være dejligt: Hvis det er sandt?

Kl. 11:26 om de så kalder sig Kardinaler, eller biskopper i stedet for Apostle, så er det blot en måde at undgå dommen, ja, undgå Guds vrede.
Men de kan ikke undfly Guds allerede afsagte dom: Du skal visselig dø.
Med mindre de søger og finder samfund med Gud igen.
Dvs de skal tage imod Guds Ord, ligesom og ligeså inderligt: Som når vi modtager Nadveren.
Vi skal fylde os med Nådens Olie, som er Guds Ord. Først da bliver vi salvet til at være Guds konger og Præster evindeligt.
Skal man stræbe efter at være Præst?
Ja: Hvis man kan lide det.
Af Israels 12 stammer var kun en eller to kaldet til at være Præster: Levitterne, for deres forfader talte sandt, og lærte sine efterkommere at tale sandt.
Så lidt har så stor betydning.
At sige: At Gud elsker Homosexuelle, er en løgn.
De blander tingene sammen, Det gør Satan også, derfor er de Satans børn. De elsker løgn, og hader sandheden. Derfor dør Gud for anden gang i deres selskab.
Og uden Gud, så er der heller ingen velsignelser. Uden de Kristne nok så få, så går et land til grunde. Ligesom med Sodoma og Gomorah.

Gud har et par løfter tilbage, som endnu ikke er opfyldt.
Jeg tror nok at min tekst, mit skriveri, er at vælge den gode del, af disse skæbner: Verden står overfor.
Der er lovet Trængsel, så stor og voldsom, som jorden aldrig har kendt mage.

Men der er også lovet velsignelser: Hvis man omvender sig.

Jeg vil vælge velsignelserne. Og glemme alt om plagerne. Ligesom da Jonas forkyndte ordet for Nineve, og de omvendte sig.
Hvis en mand kunne bibringe så stor velsignelse dengang, så lad en mand gøre det igen. Ligesom at Jesus ene mand frelser os alle sammen, også Jonas og hele hans missionsmark: Nineve.
Vi har de samme betingelser i dag. Ene mand eller to og to, finder vi Gud og opbygger et kærligt venskab, som vokser sig større, år for år, eller minut for minut.

***

Kl. 16:08 På grund af mit lidt specielle liv, som egentligt ligner alle andre mænds liv, Så lagde jeg mærke til en ny side, en facet, i jordelivet.
Vi ved vi startede med Adam, som Gud skabte og satte i Paradiset. (Vil det ikke være dejligt, hvis det er sandt?)
Gud elskede det øjeblik, mere end han elskede ugen forinden, hvor Han skabte lys og vand og satte blomster og dyr, ja man kan sige Han blev huslig, et hjemmehyggemenneske.
Snaksagelig og med god mad, kærlighed og musik, intet mangler. Og så valgte Adam og Eva at forstå deres skaber, at blive som Han? Ak ak hvilken skæbnesvanger beslutning.
Adam og Eva vidste ikke bedre, jo de vidste Gud var det højeste, og det største mål, som var der og alligevel ikke, Gud forsvandt jo en gang imellem. Og da Gud kom tilbage havde hans børn taget figenblade på sig (Kundskabens træ var et figentræ), og Gud blev rasende. Smed Adam og Eva ud, efter at have lavet noget mere passende tøj, af skind, og satte Keruber for havens port, denne storslået engel, fik et let job, og når han hviler sig, vokser blomsterne op omkring ham, som var de de smukkeste farver fra hans aura.

Men kærligheden blev etableret imellem Gud og mennesket.
De kunne ikke undvære hinanden ret længe.
Kærlighed ved første blik. Ikke som den kærlighed dyrene havde til Adam, det var ellers skøn, men som den kærlighed Adam fik til Eva. De er et og samme legeme.

***
Opdateret Kl. 19:33 Juli 15 2013

Man fornemmer gang på gang denne mageløse uendeligt store kærlighed, ikke alene hos Gud, men kærligheden beskrives også tit, hos mennesker.
Thais Mahal er et smukt gravmonument i Indien, (Hvis jeg ellers kunne stave til det).
Fyrsten og hans elskede hustru fulgtes ad overalt, og var lykkelige sammen, også på hans krigstogter, som var uundgåelige for ham.
Hun var en smuk kvinde, som viste, at hun elskede ham. Da hun døde, før han, viste han sin sorg ved at bygge et overdådigt monument i udsøgt marmor, som i dag er et af verdens vidundere, der, som at andet, tager varig skade af syreforurening i luften.

Hvis man vil elskes så højt af sin mand, som hun, så må man rejse med ham. Ligesom man må vise Gud den samme opmærksomhed, hvis man vil elskes af Ham.
Vælger man sin arbejdsgiver fra, ender man måske uden en arbejdsgiver.

Josua 24:15. Men hvis I ikke synes om at tjene Herren, så vælg i dag, hvem I vil tjene,