www.tilFT.dk fra www.41f8.com

af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold.

Torsdag 1 August 2013 Kl. 6:26 Politisk oversigt over denne side:

Erhvervsbolig, som beboelse? **
Skal nu uden advokat i Landsretten, for at få delt forældremyndighed, til mit barn, som bare er født uden for ægteskab. ***
SKAT kan ikke få tilbagebetalt, for meget indbetalt Tinglysningsafgift, som loven ellers lover. *



Torsdag 1. August 2013 Kl. ca 4:20 (Jeg glemte enda at sætte klokslæt på) Jeg er lidt tom, nærmest fraværende i dag.

1. august
- 'Alle dem, Jeg har kær, dem revser og tugter Jeg; vær derfor nidkær og omvend dig!
Se, Jeg står for døren og banker; om nogen hører Min røst og åbner døren, da vil Jeg gå ind og holde nadver med ham - og han med Mig. (Ab.3:19-20)
"Jeg elsker jer ind i Mit rige, ind i Mit samfund. At åbne døren for Mig er at forsage det, som Jeg ikke kan bo sammen med - at give MIG lov til at fjerne det.
Skynd dig, Jeg står ved din dør og længes efter at komme ind at lyse, rense og varme i dit hjerte!
Satans lænker er brudt, du behøver ikke at vente et øjeblik på frihed - den er din! Skynd dig, det haster! Vent aldrig på, hvad "de andre bør gøre, men giv Mig rum i dit hjerte, og JEG griber ind og Jeg vil velsigne dig!"

Jeg vil gerne fokusere på: Satans lænker. Jeg ved ikke hvad jeg kommer til at skrive, men for nyligt, Faktisk lidt længere nede på denne side, opdagede jeg (forleden), at det er Guds vrede, vi skal flygte fra.

Ud fra Guds plan med os: "At nu er vi voksne og ansvarlige" eftersom vi valgte at spise af: "den forbudte frugt" fra Kundskabens træ.

Man kan næsten sige: Vi droppede den kærlighed vi burde have til Gud. Og vores nysgerrighed, førte til et begær (= desire) efter at kende virkningerne ved at springe rammerne som omgav os. Som fugleunger i paradiset, forlod vi reden. Muligvis lidt voldsomt. Og selvom vi brugte dag og nat på at græde, (Adam og Eva græd voldsomt, ifølge flere fortællinger jeg engang læste. Historier som beretter blandt andet om Adam og Evas første oplevelser, i hulen i Jerusalem, under Gordons Golgatah, den ved busstationen. Udenfor Jerusalem, et stenkast fra muren. Alle disse detaljer, venter på at komme frem i lyset, og der er mere, ligesom alt det, jeg har fundet og bringer på min hjemmeside, til egen og til andres fornøjelse. - Jo sandelig: Jesus står udenfor og er klar til at holde Nadver med os, Jesus er klar til at fylde os, gøre os mætte.

Men vi skal vælge. Vi skal vælge som ansvarlige forældre. Vi skal vælge: Hvilken arv: Vi vil give vores efterkommere. Vi skal vælge, hvad vi skal lave: Når vi starter en ny dag.

Guds arbejdsplan var simpel:
1: første dag. Efter at alt var skabt, skabte Gud lyset, skabte dag og nat, skabte tid. Det er muligt, at 1000 år eller mere er som en dag for Gud, men hver dag er til gengæld også som 1000 år eller mere for Gud, Gud er således uendelig, hvert øjeblik. Han kender resultatet, før Han går i gang. Ligesom børn, der starter i skolen, ligesom fugleungerne, der starter deres første dag i Den Virkelige Verden.
Den første dag, fik vi bøgerne og tænkte måske med stærke følelser: Av, det er meget, på et år.

Et helt bibliotek, med mange bøger, ligesom Bibelen er der ude i dag.
Adam og Eva, Enok, Noa og alle de virkelig Gamle Patriarker fortæller om deres liv, og også om de sidste dage, vi nu gennemlever.
Jeg har læst lidt af det, for en Jøde oversatte og afskrev lidt fra en bog som var i Irak, den afskrift er at låne på Biblioteket. (nu oversat til Engelsk)

6: Gud skabte mennesket, på den sjette dag.

Og til Mennesket siger Gud: "Skynd dig nu at komme."

1. Mosebog 2:4. Det er himmelens og jordens Skabelseshistorie. Da Gud Herren gjorde jord og himmel
5. dengang fandtes endnu ingen af Markens Buske på jorden, og endnu var ingen af Markens urter spiret frem, thi Gud Herren havde ikke ladet det regne på jorden, og der var ingen mennesker til at dyrke agerjorden,
6. men en Tåge vældede op at jorden og vandede hele agerjordens Flade
7. da dannede Gud Herren mennesket af agerjordens Muld og blæste Livsånde i hans Næsebor, så at mennesket blev et levende Væsen.

Det jeg læser her er at Gud skabte alt, først, før det blev dag og nat. Ligesom der står i:

1. Mosebog 1
1. I Begyndelsen skabte Gud himmelen og jorden.
2. Og jorden var øde og tom, og der var Mørke over Verdensdybet. Men Guds Ånd svævede over vandene.

3. Og Gud sagde: "Der blive lys!" Og der blev lys.
4. Og Gud så, at lyset var godt, og Gud satte Skel mellem lyset og Mørket,
5. og Gud kaldte lyset dag, og mørket kaldte han nat. Og det blev Aften, og det blev Morgen, første dag.

Gud sætter egentligt først strøm til uret, efter at Han har lavet det.
For: Han lader duggen falde på urterne, lader regnen komme.
Og: Han blæser liv i mennesket.
Han tilføjer vand og luft, to livsvigtige elementer. (ild og jord er lignende elementer)

***

Onsdag 31. 2013 Kl. 2:46 Så er jeg tilbage.

Jeg har mødt en sød pige 30 år yngre end jeg. Vi har holdt sommerferie sammen i 4 uger. Det er dejligt at være sammen med en pige igen, Det har jeg ikke været længe. Men det ødelægger alt for en, også for mig. Det er 1000 gange nemmere at forlade alt og: Kom så at følge mig! Siger Herren.
Den tager vi måske en anden gang. Det kom frem at Helle T. har en spindoktor, "som styrer Danmark" for tiden, en slags "Stroense" Også hun, må som Statsminister: "Forlade alt", også sin familie: "For at fungere optimalt" i jobbet. Han ved alt, om Helle T's politiske liv. Bjarne Corridon ved nok det halve. Disse 1½ personer er de eneste, der kender Helles tanker politisk.

Kærlighed imellem 2 personer, kan godt gribe et menneske. Ligesom det skete for Adam og Eva. Således at man mister fokus på sit liv.

Det er hårdt for sin elskede at miste sin mand hver dag, når han skal på arbejde, hun græder af savn, men sådan er det, jeg vælger at komme tilbage. Her er jeg tilbage, efter en ferie, som slog alle tidligere ferier i mit liv. 4 uger, og sovet alt for lidt. Men mærkeligt nok, så skulle der ikke mere end 3 timers ekstra søvn til, før jeg var frisk igen, og det var egentligt bare en time mere end jeg plejer, de dage, hvor jeg som nu skriver en del om natten. Nok om det, nok om mig.

Jeg fik gjort ansøgning til SKAT færdig,
** Kl. 5:17 August 1 2013. Fik lige en e-mail fra min advokat (afsendt 15:55 i går, mine e-mails tikker først ind på min telefon, når jeg tænder for den.). Han fik afslag på at få løn for sit arbejde i Landsretten. Jeg skal derfor deponere 10.000.- hos ham, og jeg skal forvente at det kan koste mere, før han fortsætter med at føre min sag i Landsretten. Så den sag må jeg selv tage mig af. Jeg bringer mere om det en anden gang. Det er den sag, hvor jeg er far til min søn Noa, født for 3 år siden. Som jeg besøger 1 time hver anden uge, han er anbragt i familiepleje. Og som jeg ikke kan få forældremyndighed over, ikke engang delt forældremyndighed. Jeg har en sag.

i øvrigt er jeg i en speciel situation. Med 6 børn, har jeg snart prøvet alt indenfor tvangsfjernelse.
4 af mine børn bor i huset jeg købte sidste år. Den ene har hjemmehjælper, som kommer og gør rent.
Den anden har sin mor, som kommer og gør rent.
Så har jeg en som roder, uden at der kommer nogen at gør rent.
Så har jeg en, som selv gør rent.
**Mine ting ligger stadig i flyttekasser. Nu et år efter. For jeg må jo ikke bo i et erhvervslokale.
Man må godt bo på en mark i Thy, (Thylejren) Man må også bo i hvad som helst på Kristiania.
Men man må ikke bo i en nedlagt bank, som er fraflyttet for 2 år siden. Jeg ved ikke om jeg lærer at forstå politik.
Men en gang imellem, så er I skøre, med alle jeres regler.

30. juli
»Når du anklages, når du fristes, når du trues - åndeligt eller timeligt - så bliv i Mig og regn med Mig frem for alt og alle; det er vækst og modningstider!
Min tro er den sejr, som har overvundet verden og dens fyrste, og Jeg giver jer MIN TRO! I kan ikke tage den af jer selv. Jeg giver den til den, som vil bruge den - til den, som ikke har andet at ty til. Ikke til beskuen, men til brug!"

Jeg er ved at flette mine tanker sammen med en: T@MT (= To Mount Zion)
2. Kongebog 4:25. Så drog hun af Sted og kom til den Guds Mand på Kamels Bjerg. Da den Guds Mand fik øje på hende i Frastand, sagde han til sin Tjener Gehazi: "Se, der er Sjunemkvinden!
Fra T@MT's e-mail d. 29 Juli 2013 kommer der mere:
Historien om den Guds mand, (=Elias) giver et spændende indblik i hvordan, en Guds mand ikke behøver at tabe ansigt, selvom han begår en brøler. Vi vil nu fokusere lidt på den historie, som egentligt også handler om Kirkens mange pilgrimme som nok kommer i kirke, men som undlader at komme til Gud. Jeg plejer at undskylde det med: At kun 10 % bliver præster, de samme 10 % som egentligt går hele vejen op til alteret, og vælger at snakke med værten, og tage egentlig del i Nadveren.

Når Gud inviterer os til festmåltid, så vil Han allerhelst have os så tæt på som: "Bruden" ikke mindre.
Men for at blive Bruden, så skal vi tage skridtet helt.

Men T@MT's e-mail går ikke så langt i forklaringen, han gør det kort og beskriver kun Sjunenkvindens forhold til Elias.

2. Kongebog 4:8. Det skete en dag, at Elisa på sin Vej kom til Sjunem. Der boede en velhavende kvinde, som nødte ham til at spise hos sig; og hver Gang han senere kom forbi, tog han derind og spiste.
9. hun sagde nu til sin Mand: "Jeg ved, af det er en hellig Guds Mand., der stadig kommer her forbi;
10. lad os mure en lille Stue på Taget og sætte Seng, bord, Stol og Lampe ind til ham, for at han kan gå derind, når han kommer til os!"

Hun bliver gravid med sin egen mand, som er meget gammel. Og sønnen dør, og Elias bringer sønnen tilbage til livet igen.
Men det vigtige er noget helt andet: De udnytter Elias, fordi se ved at han er frugtbar, ting lykkedes sammen med Elias.
Det kan man læse om: Hvis man læser flere af de historier, der er skrevet om Elias. Eller hvis man møder Elias i dag, som Percy Collet beretter om. Elias er evig, og stadig en Guds mand, og fuld af succes. Det forandrer sig aldrig. Han og Gud er soulmates.

T@MT fortæller om sin egen oplevelse, og får derved tydeligt beskrevet, den side af historien, som han rettede sin fokus på, forleden.

Der var en Hindu familie, som han engang viste helbredelsens mirakler på 2 gange.
Familien fik således stor respekt for ham, som en Guds mand.
På et tidspunkt, havde de et familiemedlem indlagt på hospitalet, som var dødsyg.
Han blev øjeblikkeligt hidkaldt, og på vej, fortalte Gud ham, at den syges tid til at dø, var forestående.
Men nu var han på vej, og ville ikke tabe ansigt. (Når man nu har sat sig noget for, så gør men det færdigt, det er egentligt meget normalt.)
På trodt af alle ods, så blev patienten så rask, at han blev udskrevet fra hospitalet, og døde hjemme den næste dag.
Denne familie, fortsatte med at være Hinduer.
Og T@MT var for dem en Hindu "baba" en hellig mand, som kan den slags magi.
Lidt fornærmet, men meget klogere, forlod han familien, og venter til en anden god gang, hvor han om muligt kan gøre Hindu familien kristen.

Den Bibelske Shunem kvinde kom fra Shunem, som på Hebræisk betyder dobbelt / 2 hvilesteder / to hjem
Mange som ikke er troende, også mange som er troende, kommer i kirkerne, for at få opfyldt deres behov af alle slags, de kommer på grund af andre, som er flinke, de har behov, ligesom Shunemkvinden der omtales her. Men de vil ikke forlade denne verdens tryghed, de har to hjem og vil også bekræftes i at den åndelige verden er deres andet hjem.

De mennesker som tror på Jesus som deres frelser og forløser, de bor i virkeligheden også i Shunen.
De vil frelses, men vil: "For alt i verden ikke følge Jesus!"
Og spørger man: "Frelses fra hvad?"
Ja så er det fra: "Det onde!" Fra Satan og alt det onde, som man hører om.

De har ikke hørt fra nogen præst eller kirke: At det er fra Gud og fra Hans vrede, vi skal frelses
Der er ingen Gud uden Gud, som kan frelse os.
Gang på Gang vidner Jesus OM GUD. Jesus er vores præst, din og min præst.
Jesus og Gud har Helligånden som er finere til at sende vores bøn, bedre end SMS'r end radiobølger nogen sinde bliver.

Templet blev åbnet for os, forhænget blev revet i stykker, i 2, af Gud, da Jesus blev korsfæstet. vi er hver især Herrens Tempel. Du og jeg. Men det kan man alt sammen læse om i Det Nye Testamente.

Vi er kun på besøg i denne verden, ligesom larver der opholder sig i deres puppe, og efter end forvandling, så får de vinger som en sommerfugl.
Også vi skal forstå at blive født på ny, på samme måde. Som Pater Pio skrev: Vær som et ufødt barn, lad Gud, lad Helligånden bære dig, føre dig igennem livet. Så bliver du som Abraham, og som alle Guds Børn. Det er barnetro. Men det er også en tro, de færreste præster fortæller om. For uden lys, lever de i mørke, uden lys er vi alle blinde. Men den præst, som har fyldt olie på sin lampe, han kan ligesom alle de andre Brudejomfruer, han kan lyse for sig selv og være et lys for andre.

Jeg har fundet at T@MT vil og kan lyse, han inspirerer mig ligesom Krista Frandsen gør. (som har skrevet nedestående tekster, en til hver dag i kalenderen.)

31. juli
"Jeg er den gode Hyrde; Jeg søger til Jeg finder! Din søgen er i virkeligheden MIN søgen efter dig!"

Bliv ikke forbavset, når du er klar til at søge Gud, vil du finde, det er dag, højlys dag. I nattens mørke, kan en missionær være som en stjerne for dig. Men med Gud som dit lys, så ser du alt. Så er det højlys dag. Du kan kikke i alle skufferne, du kan læse i alle bøgerne, bare du har lyset.

1. august
- 'Alle dem, Jeg har kær, dem revser og tugter Jeg; vær derfor nidkær og omvend dig!
Se, Jeg står for døren og banker; om nogen hører Min røst og åbner døren, da vil Jeg gå ind og holde nadver med ham - og han med Mig. (Ab.3:19-20)
"Jeg elsker jer ind i Mit rige, ind i Mit samfund. At åbne døren for Mig er at forsage det, som Jeg ikke kan bo sammen med - at give MIG lov til at fjerne det.
Skynd dig, Jeg står ved din dør og længes efter at komme ind at lyse, rense og varme i dit hjerte!
Satans lænker er brudt, du behøver ikke at vente et øjeblik på frihed - den er din! Skynd dig, det haster! Vent aldrig på, hvad "de andre bør gøre, men giv Mig rum i dit hjerte, og JEG griber ind og Jeg vil velsigne dig!"

2. august
"Vær ikke bange, fordi I ser jeres uværdighed og afmagt; for det er de uværdige og afmægtige Jeg giver nåde!
Glæd jer over Min frelse, for den er virksom, når I er afmægtige".