www.tilFT.dk fra www.41f8.com

af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold.

Torsdag 1. August 2013. ville lave dagens tekst til i morgen, men er for træt, kan ikke. nu kl. 22:14

2. august
"Vær ikke bange, fordi I ser jeres uværdighed og afmagt; for det er de uværdige og afmægtige Jeg giver nåde!
Glæd jer over Min frelse, for den er virksom, når I er afmægtige".

Kl. 12:28 Fredag 2 August 2013. Har sovet ??

Stod op Kl. 2:22 og gik i seng Kl. 9:10 dvs i alt 7 timers søvn i nat.

Jeg vil skrive lidt om Elisa og Elias, om dobbelt portion, om Moses og om Aron, om Jesus og om de andre.

Og i virkeligheden fremlægger jeg i tankerne, to slags børn, James Dean spillede hovedrollen i en film, hvor han opfyldte alle hans fars ønsker. Han tjente penge som "gullasbaron" købte billigt bønner, og kogte dem til dåsemad. Men hans far ville ikke have hans penge, for de var ikke tjent på redelig vis. Ærligt, ja, men at underbetale bonden, eller kræve for meget af køberne, den tanke kunne faderen ikke forliges med. - - - ligegyldigt, i dag er der mange som sælger billig mad, på samme måde.

Den første Elias blev venner med Gud.
Moses blev venner med Gud.
Jesus blev venner med Gud.
Mon ikke også Adam blev venner med Gud.
Selv Jomfru Maria blev venner med Gud.
Marias mor Anna, var ligeledes så tæt på Gud, at hun vidste: Hvad der skulle ske, før det skete.

Alle disse og halvdelen af alle er så tæt på Gud, de hører alle Hans Røst, Gud er deres Hyrde, Han kan tale, råbe, fløjte, sende sin hund efter dem, smide en lille sten, som gør fårene opmærksom på at de skal dreje og gå en anden vej.

2. Mosebog 14:18. og Ægypterne skal kende, at jeg er Herren, når jeg forherliger mig på Farao, hans Vogne og Ryttere."
19. Guds Engel, der drog foran Israels Hær, flyttede sig nu og gik bag ved dem; og Skystøtten flyttede sig fra Pladsen foran dem og stillede sig bag ved dem
20. og kom til at stå imellem Ægypternes og Israels Hære; og da det blev mørkt; blev Skystøtten til en Ildstøtte og oplyste Natten. Således kom de ikke hinanden nær hele natten.

Esajas 30:15. Thi således sagde den Herre Herren, Israels Hellige: Ved Omvendelse og Stilhed skal I frelses, i Ro og Tillid er eders Styrke.
16. Men I ville ikke; I sagde: "Nej, vi jager på Heste" I skal derfor jages!"Vi rider på Rapfod" I skal derfor forfølges af rappe.
17. Tusind skal fly for een, som truer; Flugten skal I tage for fem, som truer, til I kun er en Rest som Stangen på Bjergets Tinde, som Banneret oppe på Højen.
18. Derfor længes Herren efter at vise jer Nåde, derfor står han op for at forbarme sig over eder. Thi Rettens Gud er Herren; salige alle, der længes efter ham!
19. Ja, du folk i Zion, du, som bor i Jerusalem, lad ikke Gråden overmande dig! Nådig vil han vise dig Nåde, når du råber; så snart han hører dig, svarer han.20. Herren skal give jer Trængselsbrød og Fængselsdrik; men så skal din Vejleder ikke mere dølge sig, dine, øjne skal skue din Vejleder;
21. dine ører skal høre det ord bag ved dig: "Her er Vejen, I skal gå!" hver Gang I er ved at vige til højre eller venstre.

Lukas 7:37. Og se, der var en kvinde, som var en Synderinde i Byen; da hun fik at vide, at han sad til bords i Farisæerens hus, kom hun med en Alabastkrukke med Salve;
38. og hun stillede sig bag ved ham, ved hans Fødder og græd og begyndte at væde hans Fødder med sine Tårer og aftørrede dem med sit hovedhår og kyssede hans Fødder og salvede dem med Salven.

Når man ser månen, så er den lige så stor som solen.
Vil det ikke være bedre at være brændende som solen.
Dr. Paul Yonggi Cho sagde en gang, og mine ord er hentet fra bogen: Den fjerde dimension (hav et brændende ønske, hedder teksten.)

Da jeg begyndte i 1958 havde jeg et brændende ønske i min sjæl.
...... Nu efter 20 år, er der blevet sagt at min kirke er den største i verden.

Du er nød til at have et brændende ønske