www.tilFT.dk fra: www.beholy.be

af Mil Jan Wind Tlf 42 10 1730
Min opfattelse af virkeligheden med forbehold

(alle datoer)- fra mig. Det er mig velbehageligt og dig til velsignelse."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
8. januar
"Du leger med ilden, når du lytter til min modstander, mens han foregøgler dig alt, hvad der kan ske af ondt.
Glem ikke, at jeg aldrig har ondt i sinde.
Takkens og tillidens vej er jeres vej med mig, ad den kan jeg lade alle mine rigdomme tilflyde jer til ånd, sjæl og legeme.
Det er min vej til jer, der gælder under alle forhold, derefter bliver det jeres vej med mig."
Mandag 6. januar 2014 Kl. 18:44 Jesus er lammet, som Gud elsker, og som lever for evigt, ved Gud, med Gud og som sin Himmelske Fader.
Da Gud skulle skabe og frelse mennesket, havde Han brug for sin Søn.
Gud valge at skabe og frelse mennesket, endnu før Adam blev skabt som det første menneske.
De rammer vi lever i, som kødelige, er i en fysisk verden, underlagt de love, som Gud nu engang har valgt.
Jesus forbøn er vigtig for Gud.
Din bøn er vigtig for Gud.
Om vi beder for os selv eller for andre, så er bøn og samtale vigtig for Gud, og for os.

Dyrene formerer sig helt vildt, under de rette omstændigheder.
Planter ligeså.
Mennesket ligeså.
Men hvis vi ikke snakker med Gud, så er vi ikke meget anderledes end dyrene.
Og man kan læse at Adam kedede sig (gudsjammerligt), indtil han fik Eva.

1. Mosebog 2:20. Adam gav da alt Kvæget, alle himmelens fugle og alle Markens Dyr Navne - men til sig selv fandt Adam ingen Medhjælp, der passede til ham

Nu var det bare sådan, at der i paradiset fandtes en slange, som gik oprejst, og som vidste, hvordan han kunne lokke kvinden til hvad som helst.
På en date?
Fanden ta ham.
Nej, det var han allerede.

Men efter dette, kan man sige at Gud fik travlt.
Nu var det på en gang slut med freden og roen i Paradiset.
Faldet skete ikke med en bid af æblet, (som egentlig var en figen, der som bekendt også indeholder stoffer, som er godt for hjernen),
Men det hele endte med død og er en tornerosesøvn i 1000 år, nej allerede inden, var der tiltag fra både Adam og Eva, som viste Gud: hvordan det ville ende, med faldet.
Havde Adam og Eva spist af livets træ først, så var det en helt anden historie vi kunne læse. (Har jeg læst). Og det er disse tekster, som jeg har læst, jeg bringer på nettet.
Jeg har endnu ikke bragt alle mine bøger, jeg har nok dobbelt så mange som allerede er på nettet. + at jeg kender til en, som det vil glæde mig at få en fotokopi af. Den overgår alt, hvad man hidtil har set på jorden. Frimurerne talte om den for 150 år siden, og jeg tror den er gået i glemmebogen nu, men jeg ved hvor den ligger.
Ugen før jul var jeg på Sinaj i Sharm el Sheikh og så hvor Israel gik over Det Røde hav på en betonbro af koraller, jeg filmede stedet medens jeg gik på de selv samme koraller. Fantastisk oplevelse. For mig og mig alene. Mange andre er jo ligeglade.
Alt det andet rejser jeg også gerne ud og finder.
Foreløbig er der Horeb, Moses bjerg, som er besøgt af andre, og ses på min hjemmeside.
Men der er meget meget mere. For mig at rejse efter.
Lukas 12:32. frygt ikke, du lille Hjord! thi det var eders Fader velbehageligt at give jer riget.

Åbenbaring om skat. Kl 1:32 2014 Januar 7.
Man skal hæve bundfradraget, som skattelettelse, senere kommer de andre uretfærdigheder også med.
sådan.
I sekunderne efter denne Åbenbaring tænkte jeg:
Hæv det til 200.000.- jeg svarede Herren, det var jo ikke Dine ord Gud, men Han var ligeglad, sådan er det. (og nu, siger Han: Bundfradrag på 400.000.- kommer senere.)

Vi indførte i sin tid 10 % fast skat til alle, også til avisbude.
Den fastholdes, dvs fortsætter, for den giver en følelse af at man er med til at betale til sociale goder mm.
Det er iøvrigt meget sjældent, at jeg bruger ordet Åbenbaring, om det jeg skriver, men det er ikke første gang.
Første gang var om Nadveren, hvor Gud sagde, at man skal være 2, en mand og en kvinde, som Adam og Eva, til at bryde brøddet og velsignede Nadveren.
(Og selvfølgelig mange præstepar, hvis der er mange mennesker, de kan jo også bare starte ved mødets begyndelse, hvis fremmødet overrasker i antal. 1 par til 100 eller 200 er passende. Men ellers er andakten velvalgt. Dvs den andaktfulde stilhed der er i salen, medens brødet brydes. Det burde ikke være et problem.)

Der var en del mere i forbindelse med lavindkomst skat.
Gaver, f.eks. kontanthjælp. kunne strengt taget også belægges med mindst 10 %, gaver fra forældre, er fortsat fritaget, indtil et vis grænse. Eftergivelse af lån og gæld er stadig fritaget, og skal fortsat være fritaget.
Det er dog op til den enkelte senere at betale sine ungdomslån tilbage, også uden skatteberegninger.
Det betyder, at børn kan give forældre penge, uden skatteberegninger, og med ren samvittighed. (Vi ser dette fænomen udbredt i Thailand.)

Og der var lidt mere, studerende blev ikke nævnt, men bistandsklienter blev omtalt, som skattepligtige af bistanden, men nu har jeg glemt det. At skrive disse ting fik tankerne på afveje. Færdig kl. 2:08 2014 Januar 7
I dag. Teksterne kommer lidt hurtigt i disse dage. Det her, at skrive morgendagens tekst, har jeg aldrig oplevet før. (2 dage før, det er rekorden)
I går.
Dagen før.
Og dagen før igen.
At modtage Nadveren er ikke et tegn for menigheden, men for Gud.
Da Israel midt i Ægypten modtog Nadveren første gang, overlevede deres førstefødte sønner, Dødens engel. Hvorimod alle Ægyptens førstefødte sønner døde.
Kl. 2:52
Det betyder, at Nadveren er et tegn for Gud og de mennesker, som deltager, at de kan velsignes med Jesus offer.
De behøver ikke selv at skulle betale, med store tab og sorg og ærgelse til følge. Hver gang de starter med et nyt projekt.